سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایمن کالا

 

انواع گلدان شهری

خرید گلدان شهری در زیباسازی منظر شهری بسیار تاثیر گذار است زیرا با نصب گلدان های شهری زیبا و مدرن در خیابان ها، کوچه ها و محله ها می توانیم شهری پر از زیبایی و نشاط داشته باشیم  .

برای چیدمان شهری علاوه بر نیازهای فیزیکی مانند خیابان کشی منظم و ایجاد مراکز خرید و مراکز تفریحی مناسب احتیاج به آراستن شهر به فضای سرسبز و دلنشین احساس می شود . این نیاز فقط با ایجاد فضای سبز در پارک ها میسر نمی شود بلکه با گذاشتن گلدان های شهری در خیابان ها، اماکن تجاری و مسکونی، تفریحی، توریستی، آموزشی و هتل ها، نمای زیباتری می توان به شهر داد.

مبلمان شهری مناسب و زیبا ، راهی برای ترویج جاذبه های توریستی و بهبود وضعیت اقتصادی شهر نیز می باشد. اگر قوانین و ضوابط طراحی و چیدمان  مبلمان شهری زیبا رعایت گردد می تواند  موجب جاذبه مکان های شهری شده  و نیز موجب رونق صنعت گردشگری شود. 

گلدان های شهری در زیباسازی منظر شهری بسیار تاثیر گذار است زیرا با نصب گلدان های شهری زیبا و مدرن در خیابان ها، کوچه ها و محله ها می توانیم شهری پر از زیبایی و نشاط داشته باشیم. و هزینه ساخت گلدان های شهری خیلی سنگین نیست بلکه می توان با کمک شهروندان و همکاری و مشارکت آنان در صرف هزینه و اجرا این مهم را عملی نمود.

زیباسازی شهر با گلدان های شهری

جنس گلدان های شهری باید در برابر هوازدگی  و تغییرات اقلیمی مقاوم بوده و همخوانی خود را با محیط اطراف به لحاظ زیبایی بصری نیز حفظ کنند. بتن و سنگ از بهترین مصالح به کار رفته در این گلدان ها می باشند. استفاده از فلزات در مناطق گرمسیری گرم شده و مانع رشد گیاهان می شود. بتن می تواند در مقابل ضربه های ناشی از جابه جایی، وندالیسم، خلل و فرج ایجاد شده در تغییرات اقلیمی و کثیف شدن مقاومت کرده و دوام آن ها را بیشتر نماید.

انواع گلدان های شهری

گلدان های شهری دارای انواع مختلفی هستند: گلدان های  بتنی، گلدان های چوبی وگلدان های فلزی و گلدان های سنگی و… می شوند که در این بخش به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

گلدان های بتنی شهری

شاید ساخت گلدان های شهری بتنی بهترین انتخاب باشد. زیرا جنس این دسته از گلدان ها باعث می شود. مقاومت بالایی را در شرایط آب و هوایی و فیزیکی از خود نشان دهند. یکی دیگر از مزیت های بتن ، خاصیت تخلخل ناهمگون و رنگ خنثای آن است  که باعث می شود این گلدان ها را با انواع رنگ ها ، رنگ کرد.

از کاربرد گلدان های بتنی می توان به استفاده از آن ها برای تعیین محدوده تردد وسایل نقلیه و یا زیباسازی معابر اشاره کرد. این گلدان ها وزن زیادی داشته و به تبعات آن مقاومت نسبتا زیادی نیز دارند. ولی قیمت کم آن ها باعث شده است.از آن ها در مکان های زیادی استفاده شود.

گلدان های فلزی شهری

گلدان های فلزی تنوع زیادی دارند و در انواع گوناگونی مانند گلدان های سقفی و یا گلدانهای پایه دار تولید می شوند. از این گلدان ها می‌‌توان  در معابر شهری و یا حتی حیاط خانه ها استفاده کرد.  نصب گلدان های فلزی به دیوار توسط پیچ یا رولپلاک و یا اتصال آن ها با انواع چسب های قوی به دیوار است. این گلدان ها وزن و قیمت تقریبا  پایینی دارند، مقاومت چندان بالایی ندارند و در اثر ضربه ممکن است دچار آسیب شوند.

گلدان های سنگی شهری

گلدان های سنگی معمولا در فضا های عمومی مانند پارک ها و یا باغ ها نصب می شود. نصب این نوع از گلدان ها به دو شکل انجام می شود. یکی اینکه می توان این گلدان ها را به شکل ثابت روی یک سطح قرار داد و گلدان آن نیز نمایان است و دیگر اینکه گلدان را در خاک فرو کرد و گیاه مورد نظر را درون آن کاشت. به دلیل این که سنگ خاصیت تراوشی بسیار کمی دارد باید مسیر خروج آب اضافی گلدان های سنگی به خوبی طراحی شود تا باعث آسیب به گیاه نشود. گلدان های سنگی وزن بالایی دارند و از  مقاومت  بسیار بالایی برخوردارند و به همین علت  قیمت بالایی نیز دارند.

گلدان های چوبی

گلدانی های چوبی یکی از زیباترین گلدان های شهری است ،زیرا با محتویاتی که در آن ها قرار می گیرد تناسب دارد و حس بهتری به بیننده القا می کند. جنس چوب هایی که در ساخت این گلدان ها استفاده می شود از تنه درختان بلوط، ایروکو و ساج برمه ای است. گلدان های چوبی دارای وزن کمی نسبت به سایر گلدان های شهری می باشند. اما قیمت بالایی دارند و مقاومت این دسته از گلدان ها بسیار پایین است که باعث می شود  از آن ها فقط در مکان هایی استفاده شود  که جنبه تزئینی دارند.

گلدان های فایبر گلاس شهری

 این دسته از موارد بیشتر به بتن شباهت دارند و بر خلاف مواد دیگر ، ساخته شده از فرآورده های طبیعی نیست. به دلیل سهولت تهیه قالب برای این مواد و شکل پذیری زیاد آن ها دارای تنوع زیادی می باشند. این دسته از مواد که آن ها را نسبت به سایر مواد متمایز می کند  سبکی و سطح صاف و صیقلی آن هاست.

کلام آخر

گلدان شهری یکی از عوامل زیبایی شهر، پارک، فضای بالکن، محیط باز ساختمان های تجاری، مسکونی و اداری است. همانطور که می دانید تنوع متریال در ساخت گلدان شهری بسیار بالاست و همین امر خرید گلدان شهری را کمی سخت می نماید.

خرید گلدان شهری پلاستیکی، سیمانی، کامپوزیت و فایبرگلاس برای بالکن ها، باغ و ویلا گزینه بهتری است چرا که رنگ بندی متنوعی داشته و قیمت پایین تری دارند. مدل های دیگری از انواع گلدان شهری نیز وجود دارد. در صورت نیاز به مشاهده تنوع محصولات ما می توانید به فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا مراجعه نمایید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا