سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایمن کالا

نقد و بررسی تخصصی

انعطاف پذیری و مقاومت، دو ویژگی هستند که استوانه ایمنی را به یکی از پرکاربردترین محصولات ترافیکی و ایمنی تبدیل کرده اند . استوانه ترافیکی فنری با انعطاف پذیری هنگام برخورد باعث جلوگیری از بروز حادثه و خسارت برای افراد پیاده و دوچرخه‌سوار شده و در عین حال بدلیل ساختار مقاومی که دارد، بارها و بارها پس از برخورد وسایل نقلیه، به شکل اولیه خود باز خواهد گشت.

دامنه ی کاربرد

دامنه گسترده کاربرد این محصول نیز آن را به محصولی پرفروش و جذاب تبدیل کرده است. در محوطه‌های کارگاهی جاده‌ای و شهری؛ پارکینگ‌های عمومی و اختصاصی، مجموعه‌های ورزشی و در خیابان، نقش جداکننده مسیر و هدایت وسایل نقلیه به مسیری خاص و به دور از محدوده خطر برعهده دارد. این محصول در ابعاد مختلف، می‌تواند به تنهایی، یا به عنوان مکمل دیگر محصولات ترافیکی مانند جداکننده پلاستیکی مورد استفاده قرارگیرد.

تولید کننده استوانه ایمنی فنری

در ساخت انواع استوانه ایمنی ترافیکی از روش تزریق با سنبه و ماتریس و از ترکیبات متفاوتی استفاده می‌گردد که در طول عمر محصول و مقاومت آن در برابر سرما، گرما و ضربه و فشار تاثیرگذار خواهد بود. ترکیب استاندارد ساخت استوانه ایمنی PE یا پلی اورتان است. این نوع استوانه ایمنی از انعطاف پذیری و مقاومت قابل قبولی برخوردار است. در نوع ارزان‌تر استوانه ایمنی از ترکیبات PVC (پی‌وی‌سی) نو یا بازیافتی استفاده می‌گردد که طبعاً از طول عمر و مقاومت پایین‌تری برخوردار خواهد بود، لیکن کار استوانه ایمنی را انجام می‌دهد. اخیراً در تولید استوانه ایمنی از مواد EPDM استفاده می‌گردد که علاوه بر قیمت پایین‌تر از پلی‌اورتان از طول عمر و کیفیت مشابه برخوردار است که بنا به سفارش مشتری از هرکدام از ترکیبات فوق قابل استفاده در محصول خواهد بود.

انواع استوانه ایمنی ترافیکی

استوانه ایمنی در 3 ارتفاع متفاوت 45 سانتی‌متر، 75 سانتی‌متر و 90 سانتی‌متر و در رنگ‌های قرمز، زرد و سبز جهت سفارش موجود است. شبرنگ نصب شده روی استوانه با عرض 7 سانتی‌متر نیز به صورت استاندارد در دو ردیف و به رنگ سفید لانه زنبوری است..

نصب استوانه ایمنی

در مورد نصب استوانه ایمنی، بایستی ابتدا کاربری آن را مشخص نمود. در صورتی که به صورت پرتابل در کنار محوطه‌های کارگاهی مانند ساختمان‌سازی یا جاده‌سازی استفاده گردد، بهتر است بدون پیچ و به صورت “بگذار، بردار” استفاده گردد. در غیر این صورت بایستی مراحل زیر را طی کنید:

1- ابتدا تمامی استوانه‌های ایمنی را روی سطح مورد نظر در امتداد یکدیگر بچینید. در این مرحله برای دقت بیشتر می‌توانید از تراز استفاده کنید تا پس از نصب دچار مشکل نگردید.

2- جهت مشخص کردن محل سوراخ کردن زمین با استفاده از گچ، اسپری رنگ و یا سنبه محل قرارگیری پیچ و رولپلاک روی زمین را مشخص کنید.

3- با استفاده از دریل مخصوص، زمین را سوراخ کرده و رولپلاک را درون آن قرار دهید. در این مرحله به ضخامت سوراخ و پیچ مورد استفاده خود دقت کنید که رولپلاک در جای خود حرکت نکند.

4- رولپلاک پس از نصب در زمین از محل مخصوص گسسته شده و خارهای تعبیه شد در بخش بیرونی آن با سطح اطراف درگیر می‌گردد. لیکن در صورتی که می‌دانید قرار است استوانه را بعدا از جای خود جدا کنید، بهتر است پیش از قراردادن رولپلاک در داخل زمین، سطح داخلی سوراخ ایجاد شده را آغشته به چسب کنید.

5- پس از قراردادن رولپلاک داخل زمین، مجددا قطعات استوانه را در جای خود قرارداده و آن‌ها را به وسیله پیچ و واشر همراه محصول، در جای خود محکم کنید.

نکته: هرگز سوراخ را از روی استوانه در زمین ایجاد نکنید. این کار باعث ترک خوردن و از بین رفتن استوانه خواهد شد.

سخن پایانی

استوانه ترافیکی یکی از مورد نیازترین تجهیزات ترافیکی هستند.که با توجه به کاربردهای زیادی که دارند در مکان‌های عمومی و یا ملک‌های شخصی مورد استفاده قرار می‎گیرند. انعطاف پذیری بالا، مقاومت در برابر شرایط جوی متغیر، تحمل تابش اشعه خورشید.و در نهایت مقاومت در برابر ضربه، از جمله مواردی است.که یک استوانه ترافیکی استاندارد باید داشته باشد. برای خرید استوانه ترافیکی استاندارد می‌توانید به سایت ایمن ترافیک کالامراجعه کنید و تجهیزات مورد نیاز خود را از طریق تماس با کارشناسان این مجموعه خریداری فرمایید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا