سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایمن کالا

 

استوانه ترافیکی

علائم و تجهیزات ترافیکی نیز تعداد و انواع مختلفی دارند و هر یک با زبان علامت، با رانندگان سخن می‌گویند. در این میان، برخی از علائم و تجهیزات ترافیکی وجود دارند که هم بسیار پرکاربرد هستند و شکل و شمایل زیبایی دارند، به این معنا که علاوه بر زبان گفتاری دستوری، از زیبایی و کارایی مناسبی برخوردارند و به راحتی در ذهن رانندگان جا می‌افتند.

هر راننده مقصدی دارد و رسیدن به مقصد در کمال صحت و سلامت، هدف اصلی در رانندگی است و این موضوع مهم، ممکن نمی‌شود؛ مگر با رانندگی طبق قوانین و مقرارات، بهره مندی از راه و جاده استاندارد و مهمتر از آن، وجود علائم و تجهیزات ترافیکی از جمله استوانه ترافیکی .

استوانه ترافیکی؛ محدود کننده ای پرکاربرد

در کنار تابلوها و تجهیزات ترافیکی که ممکن است یک حکم دائمی را صادر کنند، مانند تابلوی ورود ممنوع، برخی تجهیزات هم وجود دارند که دستورات موقتی را صادر می‌کنند و البته وقتی حکم دائمی هم می‌دهند، باز هم قابل پیروی هستند؛ مثلا استوانه ترافیکی که در موارد مختلف به کار می‌رود  .

استوانه ترافیکی به عنوان یکی از پرکاربردترین تجهیزات ترافیکی، اهداف مختلفی را شامل می‌شود از جمله محدود و تقسیم کردن مسیر. این محدویت و تقسیم بندی که می‌تواند علت موقتی یا دائمی داشته باشد، رانندگان را مجاب می‌سازد تا در مسیر تعیین شده توسط استوانه ترافیکی برانند.

نکته مهم درباره استوانه ترافیکی، جنس آن است که از مواد پلی پورتان با خاصیت انعطاف پذیری بسیار بالا ساخته شده تا با توجه به امکان برخورد وسایل نقلیه با آن و هچنین قرار گرفتن زیر نورآفتاب و بارش برف و باران، بتواند برای مدت زمان زیادی دوام بیاورد.

نحوه قرار گرفتن آن در جاده یا خیابان هم به صورتی است که هرگز باعث تغییر مسیر ناگهانی نمی‌شود و وجود برچسب روی استوانه ترافیکی همراه با رنگ های متنوع و استاندارد آن، رانندگان را از محدودیت‌ها و تغییر مسیر به نحوی آگاه می‌سازد که بتوانند به موقع عکس العمل از خودشان نشان دهند.

تنوع فراوان استوانه ترافیکی

وقتی از استوانه ترافیکی صحبت می‌کنیم، باید آگاه باشیم که درباره یکی از تجهیزات ترافیکی سخن می‌گوییم که تابع استانداردهایی خاص است، استانداردهایی که شکل و نوع یک استوانه ترافیکی را تحت الشعاع خودش قرار می‌دهد.

نصب شبرنگ ترافیکی روی یک استوانه ترافیکی از جمله این استانداردها است تا استوانه ترافیکی هم در روز و هم به ویژه در شب به خوبی دیده شود. درباره کیفیت و جنس استوانه ترافیکی نیز استاندارد خاصی وجود دارد چون استوانه ترافیکی باید از جنسی ساخته شود که زود از بین نرود، به ویژه از این نظر که قرار است چندین سال زیر نور آفتاب وشرایط جوی سخت مانند برف‌و باران قرار گیرد یا بارها توسط خودروها صدمه ببیند.

وجود آنتی یوووی و آنتی اکسیدان و آنتی استاتیک در جنس استوانه ترافیکی نیز باعث می‌شود تا قابلیت ضربه پذیری تا حدود 20 هزار مرتبه در آن به وجود بیاید و این واقعا موضوعی مهم محسوب می‌شود.

استوانه ترافیکی و موارد استفاده متعدد

استوانه ترافیکی، یکی از تجهیزات ترافیکی است که موارد استفاده متعددی دارد. از جمله موارد استفاده از استوانه ترافیکی می‌توان به پیاده روها، جاده‌ها و بزرگراه ها و خیابان‌ها، استفاده به عنوان تجهیزات پارکینگی، تفکیک مسیر وسایل نقلیه و علامت گذاری حاشیه راه‌ها و مسیرهای گوناگون اشاره کرد.

خرید استوانه ترافیکی

برای خرید استوانه ترافیکی استاندارد می‌توانید به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه کنید و تجهیزات مورد نیاز خود را از طریق تماس با کارشناسان این مجموعه خریداری فرمایید.

استوانه ایمنی