سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایمن کالا

طراحی خلاقانه مبلمان شهری و زیباسازی شهر

همه ما به شکل‌های مختلفی تجربه استفاده از مبلمان شهری را داشته‌ایم و در بیشتر موارد پیش خودمان از طراحان آنها تشکر کردیم. وجود یک سطل زباله خلاقانه یا وجود یک نیمکت پارک زیبا و دلنشین یا حتی استفاده از وسایل ورزشی برای کاهش وزن نمونه‌هایی از کاربردهای مبلمان شهری هستند که هر کسی با توجه به نیاز خود از آنها استفاده می‌کند. گاهی این مبلمان صرفاً جنبه زیبایی و تزئینی داشته و در برخی موارد از آن‌ها برای تبلیغات استفاده می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که مبلمان های شهری بسیار متنوع باشند و به طراحان آنها امکان خلاقیت و پیاده سازی ایده‌های نو را بدهند. اصطلاح مبلمان شهری در صنعت شهرسازی به کار برده می شود. منظور از این اصطلاح ابهام برانگیز چیست؟ لازم است هر شهری برای رفاه ساکنانش مجهز به تجهیزات و اسباب خاصی شود. با استفاده از این اسباب و وسایل محیط برای انجام فعالیت های روزانه و شبانه ی شهروندان آماده می شود.

تعریف مبلمان شهری

در صنعت شهرسازی، سعی می شود که با در نظر گرفتن فرهنگ شهروندان و هویت آن ها، زیبا سازی انجام بگیرد. مسئولان شهری با استفاده از تجهیزاتی مانند: نیمکت های شهری، ایستگاه اتوبوس و وسایل ورزشی پارکی، شهر را برای زندگی راحت آماده می کنند. همچنین مسئولان و برنامه ریزان شهری با استفاده از تجهیزات روشنایی و نورپردازی سعی می کنند که احساس آرامش را در مردم ایجاد کنند. مبلمان شهری اصولا یک مقوله گسترده برای مطالعه و طراحی و پیاده‌سازی اسباب و لوازم رفاهی و زیباسازی شهر است. در ادامه به تعریف و نحوه خرید مبلمان و تجهیزات شهری خواهیم پرداخت و مثال‌هایی را در این باره ارائه خواهیم کرد.

نقش مبلمان شهری

در زیبایی شهر مبلمان شهری به ابزارها و تجهیزاتی گفته می‌شود که توسط شهردارییا سایر نهادهای دولتی در مکان‌های عمومی تا افراد جامعه به صورت رایگان از آنها استفاده کنند. این تجهیزات ممکن است دستگاه‌های پیشرفته مانند دستگاه‌های ورزشی و یا چراغ‌های هشدار دهنده باشند، یا حتی در برخی از یک آلاچیق ساده یایک نیمکت خلاقانه استفاده شده باشد. بنابراین مبلمان را می‌توان دستگاه‌های رایج و کاملاً معمولی در استفاده از اماکن عمومی شهری معرفی کرد. اما نقش مبلمان شهری متفاوت است و برای هر کدام از آنها، یک کاربرد خاص وجود دارد. برخی از این نمونه‌ها صرفاً برای کارهای ورزشی هستند که تحت عنوان مبلمان ورزشی شناخته می‌شود. برخی دیگر جنبه تبلیغی و اطلاع‌رسانی دارند که علائم داخل پارک و ماکت‌ تبلیغاتی در این دسته قرار می‌گیرند.

کلام آخر

 

خرید نیمکت پارکی علاوه بر پارک ها، خیابان ها برای باغ، ویلا و فضای سبز مجتمع های مسکونی، اداری و تجاری نیز مناسب می باشد. انتخاب نیمکت علاوه بر بودجه مالی به شرایط آب و هوایی نیز بستگی دارد. در مناطق مرطوب بهتر است که از نیمکت پارکی بتنی، سنگی و سیمانی استفاده شود و اگر آب و هوای معتدل دارید مدل های نیمکت چوبی، فلزی و چوبی و فلزی بهترین انتخاب می باشد. قیمت نیمکت پارکی سیمانی، بتنی و سنگی نسبت به دیگر انواع نیمکت بیشتر است اما به دلیل مقاومت بالای آن در برابر عوامل جوی و همچنین ضد سرقت بودن آن برای محیط شهری بهترین انتخاب است.ایمن ترافیک کالا تولید کننده انواع مبلمان شهری مخصوصا انواع نیمکت فلزی، چوبی، سیمانی، بتنی و .. است. در صورت نیاز به خرید هر یک از این محصلات از فروشگاه اینترنتی ما دیدن نمایید.

فروش نیمکت پارک