سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایمن کالا

 

تجهیزات ایمنی فردی برقکاری، کلاه ایمنی

حال در ادامه بررسی تجهیزات ایمنی فردی مورد نیاز شغل برقکاری به کلاه ایمنی می رسیم. کلاه ایمنی، دستکش، کفش ایمنی دارای عایق الکتریسیته، کمربند ایمنی، ابزار کار با دسته عایق و مخصوص برق کاری، لباس کار تمیز و متناسب با نوع کار و فاقد اجزای فلزی ( این وسایل باید مورد تأیید مؤسسه تحقیقات و استاندارد صنعتی ایران باشد) لباس کار جوش کاری و کارهای مشابه آن باید مقاوم در برابر جرقه و آتش باشند. در هوای بارانی همچنین در محیط های مرطوب لباس کار باید ضد آب باشد و در صورت نیاز سرپوش تهیه شود  . پس در خرید کلاه ایمنی دقت کنید تا جنس مرغوب بخرید.

چگونه کلاه ایمنی بپوشیم و از آن مراقبت کنیم؟

همیشه کلاهی را باید پوشید که دارای لبه جلویی باشد. (کلاه ها با چنین شرایطی، آزمایش می شوند). اگر کلاهی متفاوت از این نوع استفاده شود فرد کاملاً محافظت نخواهد شد. کلاه باید بدون هیچگونه فشردگی کاملاً متناسب با سر باشد. براساس دستورالعمل سازنده، باید کلاه ایمنی را بطور منظم بازرسی و آن را نسبت به شکستگی، فرورفتگی، سائیده شدن، کنده شدن نوار داخلی و … بررسی نمود. وجود هر یک از این شرایط می توانند میزان حفاظت کنندگی کلاه را کاهش دهند. تنها از دترجنت (پاک کننده های) ملایم و آب برای تمیز کردن باید استفاده نمود. پاک کننده های شیمیایی باعث آسیب به کلاه می شوند.

هرگز چیزی (مانند کیف پول) را در قسمت بالایی داخل کلاه تان در حالی که آن را بر سر دارید، انباشته نکنید. فضای بین یراق داخلی و بالای کلاه باید برای حفظ سر خالی باشد. برچسب ها را بر روی کلاه قرار ندهید (چسب باعث ضعیف شدن هلمت میشود) و کلاه را از نور مستقیم خورشید دور نگهدارید.

تنظیم کلاه ایمنی بر روی سر با توجه به اندازه دور سر با استفاده از نوار تنظیم که در پشت کلاه و قسمت داخلی آن قرار دارد صورت می گیرد.

لازم بذکر است از آنجائی که هرگونه دستکاری بر روی کلاه می تواند از اثربخشی آن بکاهد، انجام هر گونه رنگ کاری، درج مشخصات، الصاق هر گونه برچسب، کنده کاری و موارد مشابه بر روی کلاه مجاز نمی باشد.

معمولاً کلاه های ایمنی براساس اندازه دور سر افراد استفاده کننده در سه اندازه استاندارد ساخته می شود که عبارتند از: 55 سانتیمتر با سایز کوچک، 55 تا 58یا سایز متوسط و 59 سانتیمتر و بیشتر با سایز بزرگ.

کلاه ایمنی

در کلیه کارگاه های ساختمانی که در آن ها احتمال وارد آمدن صدماتی به سر افراد در اثر سقوط فرد از ارتفاع یا سقوط وسایل و تجهیزات و مصالح و با برخورد با موانع وجود دارد ، باید از کلاه های ایمنی استاندارد استفاده شود که یکی دیگر از وسایل و لوازم ایمنی در برق است.

OSHA ضروری می داند در صورتی که به علت سوختگی های الکتریکی با سقوط اشیاء ، ریسک جراحت به سر وجود دارد، از کلاه ایمنی استفاده شود.                          

مهم ترین بخش کلاه های ایمنی

·         نوار نگه دارنده

·         نوار عرق گیر

·         ضربه گیر

·         نوار تنظیم سر

·         بند چانه

نوارهای نگه دارنده که در فاصله بین قشر خارجی به پوسته کلاه و سر کاربر قرار دارد وظیفه جذب ضربات وارده به سر را داشته و همانند یک بالشتک، رسیدن بخش عمده ضربه وارده به سر را جلوگیری می کند.

آیا همه کلاه ها مشابه هم هستند؟

خیر، برای هر شغلی کلاه کاسک مناسب آن وجود دارد. کلاه کاسکت های مطلوب برای کارهای الکتریکی از 1997 ساخته شده اند و با درجه E نشانه گذاری شدند. کلاه کاسک های ساخته شده قبل از 1997 با درجه B مشخص شده اند. این علامت ها بر روی برچسب در داخل یا بر روی هلمت (helmet) چسبانده می شوند. کلاه های جدید همچنین با نوع 1یا 2 نشانه گذاری شدند. کلاه کاسک نوع 1 افراد را از ضربات وارده بر بالای سر و نوع 2 از ضربات وارده بر بالا و جوانب سر محافظت می کند.

برای خرید کلاه ایمنی مناسب شغل خود میتوانید به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه کنید. این فروشگاه محصولات متنوعی را دراختیار شما قرار می دهد که می توانید متناسب با شغل خود تجهیزات ایمنی مورد نیاز خود را تهیه کنید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا