سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایمن کالا

عینک ایمنی

افزایش جمعیت، افزایش نیازها و تغییر سبک زندگی بشر سبب شده است بشر برای تامین خواسته های خود به سمت صنعتی شدن متمایل شود. امروزه هر فردی در زندگی روزمره به نوعی با تجهیزات و ابزار صنعتی در ارتباط است. کار با تجهیزات صنعتی ممکن است برای افراد خطر آفرین باشد. از این رو استفاده از تجهیزات ایمنی، لازمه سلامت و طول عمر فرد خواهد بود. ابزاری نظیر کفش ایمنی، کلاه و لباس ایمنی و عینک ایمنی  باید متناسب با نوع شغل انتخاب شوند. از حساس ترین اعضای بدن چشم ها هستند که در حین کار باید به سلامت آنها توجه کنیم. ورود ریزترین ذره آلودگی به چشم دید را مختل می کند و ممکن است باعث آسیب به چشم شود. اینجاست که عینک ایمنی جایگاه پر اهمیتی پیدا می کند. در ادامه با مشخصات و استانداردهای انواع عینک ایمنی و کاربردهای هریک بیشتر آشنا خواهید شد.

کاربرد عینک ایمنی

عینک ایمنی محدوده وسیعی از کاربردها را در میان مشاغل مختلف دارد. انواع فعالیت های هنری، تعمیراتی، ساخت و فعالیت های درمانی هریک به نوعی نیازمند تجهیزات عینک ایمنی هستند. اغلب مشاغلی که باید از عینک ایمنی استفاده کنند، شامل برشکاری و تراشکاری، جوشکاری، فعالیت های ریختگری و ... است. در محیط های کاری باید با تجهیزات کنترل گر، آسیب های احتمالی چشمی را به حداقل مقدار ممکن رساند. سپس برای رعایت اصولی ایمنی و اطمینان بیشتر کارکنان را موظف به استفاده از عینک ایمنی نمود. همچنین در حین موتورسواری، دوچرخه سواری و کوهنوردی باید با استفاده از این عینک ها از چشم محافظت نمود. دندان پزشکی که در حال انجام کارهای تخصصی است، باید برای حفظ سلامت خود از تجهیزات ایمنی نظیر عینک ایمنی استفاده کند. افرادی که به طور دائم در حال کار با مواد شیمیایی هستند، حتما بایداز این تجهیزات برای حفظ سلامت خود استفاده کنند. خرید عینک ایمنی باید با توجه به نوع شغل و نوع خطرات احتمالی در محیط انتخاب شود.

استاندارد طراحی عینک ایمنی

برای ساخت عینک ایمنی استانداردهای مختلفی تعریف شده است که مهمترین آنها دو استاندارد معروف جهانیANSI آمریکا و CE اروپایی هستند. مطابق با این استانداردها، یک عینک ایمنی مناسب باید در برابر پرتاب ذرات پر شتاب به عنوان سدی محافظ عمل کند. همچنین درجه پایینی از کدر بودن برای این عینک ها در نظر گرفته می شود که به دلیل محدود کردن عبور پرتوهای مضر است. استاندارد ANSI Z87.1 تنها عینک هایی را به عنوان محافظ تایید می کند که مجهز به لنزهای پلاستیکی مقاوم و شیشه های سخت شده باشند. این عینک ها مقاومت بالایی در برابر اصابت انواع ذرات خواهند داشت. در این استاندارد تنها نوع جنس لنز مورد بحث قرار نمی گیرد. بلکه نوع و جنس قاب عینک هم باید مورد تایید قرار بگیرد. قاب عینک بایدیکپارچه، بدون منفذ و سازگار با پوست باشد.

کلام اخر

 

عینک کار نیز مانند دیگر تجهیزات ایمنی شخصی تنوع بسیار زیادی دارد. بدیهی است که هر یک از آنها برای محیط کار خاص و برای شرایط کاری خاص طراحی شده اند. نحوه انتخاب و خرید و  قیمت عینک کار کار پیچیده ای به نظر نمی رسد اما تنوع بالای محصولات انتخاب را سخت خواهد کرد. ایمن ترافیک کالا تولید کننده انواع تجهیزات ایمنی این آمادگی را دارد که در صورت تماس شما با شماره های داخل سایت مشاوره کاملی درباره قیمت عینک کار، نحوه انتخاب بهترین عینک ایمنی دریافت نمایید. ایمن ترافیک کالا به  عنوان تولید کننده عینک ایمنی خرید آنلاین محصولات را برای مشتریان خود فراهم آورده است. ایمن ترافیک کالا تولید کننده انواع عینک ایمنی تلاش دارد برندهای معتبر جهانی را نیز در فروشگاه اینترنتی خود به فروش می رساند.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا